Keresés ebben a blogban

2010. szeptember 7., kedd

Bemutatkozás másképp



Bemutatkozás másképp

Laudetur Jesus Christus!


Így köszöntünk egymásnak, tanárainknak, mi, akik a képen vagyunk, esztergomi ferences öregdiákok. Ez a háttér, ez az alap, amelyre mindig építhettem, számíthattam. Amit tudok, ott tanultam, ha kudarc ért, oda mentem. Mindig megerősödve jöttem el, az Alma Mater segített. De segítettek tanáraim is, megannyi óriás, akik akkor sem engedték el a kezemet, amikor mások nemhogy elengedték, de arrébb is lökték volna.

A kép beszédes. P. Ádám, aki miseruhában áll elől, éppen befejezte a nekünk bemutatott misét. Kedves társunk, barátom, Rómában szolgál, a Vatikáni Könyvtár munkatársaként. Olyan műveket vehet kezébe, olyan titkokat őriz, mely keveseknek adatik meg a földön. Egész életemre kihat, hogy a Vatikánban, s Rómában magában is, turisták elől elzárt terekre is eljuthattam vele.

Szerencsés vagyok. Általános iskolám után kizárólag egyházi iskolákban tanulhattam, Esztergomban és Zsámbékon, és az MLA képzést szintén ilyen intézményben, a Károli Gáspár Egyetemen kapom. Nem tudom, milyen lehetett a 70-80-as évek KISZ-élete, nem kellett megalkudnom sohasem, nem kellett Moszkváig mennem egy diplomáért. Barátaim onnan, az 1966-ban indult 1/b- ből kerültek ki. Mi még a latin misék tömjén-hangulatában voltunk kisministránsok, és fújtuk teli tüdővel az „Ecce sacerdos magnus” -t az esztergomi Bazilikában.Ma már szinte mesebeli messzeségben van, ahogy ropogott a hó a lábunk alatt, amikor hajnali misére mentünk, és ahogy besütött a tavaszi nap a templom ablakán a májusi litániákon.

Onnan indultam. Gimnáziumi paptanáraim, főiskolai tanáraim jelen vannak a mindennapokban, s jelen voltak a legnehezebb percekben is.

Hová tartok? Nem tudom pontosan. Csak remélem és hiszem. Mint ahogy remélem és hiszem, hogy Szada keresztény-keresztyén közösségei megérzik, hogy személyemben e tekintetben is megfelelő embert választanak.

Nem vagyok bigott vallásos. nem hiszem, hogy egyedül nekünk van igazunk.Ferences szemlélettel nézem a világot, toleranciát, megértés, áldozatvállalást hirdetek. Mérei Ferenccel vallom: Nem kell mindig jól járni. De hozzáteszem: rosszul sem. Felmenőim sorsa, élete, meghatározó számomra is.

Esendő vagyok, mint bárki más. Nem tudom, de hiszem, hogy van felettünk egy Rendező Erő, akit mi Istennek hívunk. Számomra éppen elég bizonyság, hogy a Tízparancsolat több szabálya beépült a világi életbe akár a polgári, akár a büntetőjog útján, s amelyik nem, az ma is érvényes erkölcsi tétel. A mértékletesség, a bölcsesség, az igazságosság alapvető erkölcsi kérdések, fő erények. Hogy állnak ezzel mindazok, akik végig asszisztálták az elmúlt 10-15 év erkölcsileg mindenképpen bűnös ügyeit, üveggyöngyökért, csecsebecsékért cserébe?

Kérem a T. Olvasót, hogy az engem támogató szavazata mellett válasszon még öt képviselőjelöltet, és ha nincsenek fix jelöltjei, támogassa dr. Molnár Andrea, Székely Beatrix, Petneházy Balázs, ifj. Bajkai János jelölteket is. Az elmúlt évtizedek elfáradt testületét frissítsék fel szavazataikkal!

Alapelvek

Szőlőhegyi vagyok. Ha úgy hozta volna az élet, én lennék a „hegyi menő”, de így is: itthon vagyok.

Feladataim és céljaim:

- A Szőlőhegy, a Várdomb, Aranyhegy, Malomvég útjai, vízelvezetése kialakítása a ciklusban
- A kárpótlás máig ható hibáinak felszámolására javaslattétel
- Az indokolatlan befektetések felülvizsgálata, felszámolása
- Faluközpont, egészségház, iskola
- A Faluszépe program, a Rudnyánszky-.terv
- A kötelező feladatok magas színvonalú ellátása


Hogy könnyebben választhasson:
Nevem mellé (X), megújulás fi(X)

RÁBA GYÖRGY KÁROLY

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése