Igények
Nem vagyok meglepve, amikor lépten-nyomon hallom, volna igény bölcsödére, kicsi az óvoda, és bizony, lehetne jobb az iskola is. Persze, hogy lehetne. Mi nem lehetne jobb?
A bölcsöde kényes ügy. Mivel nem kizárólag oktatás-nevelési, sőt, elsősorban egészségügyi-gyermekjóléti intézémény, alapítása szigorú feltételekhez kötött, fenntartása eszköz- és munkaigényes, szakembereket, jól felkészült szakembereket igényel. Azonban, ha Szadán bölcsödére van igény és szükség, akkor én azon leszek, hogy létrejöhessen.
Óvodánk "mindig" volt és lesz is. Hogy aztán mikor, és mennyire lehet még bővíteni azt az épületet, illetve, mikor lehet építeni egy vadonatújat, azt megjósolni nem tudom, de megígérni igen! Minden anyagi és szellemi forrásunkat mozgósítjuk majd, hogy lehessen új óvodánk.
Az iskolával kapcsolatban kissé konzervatív vagyok, hiába, régen jártam suliba. Ami ma a rend és fegyelem terén van, az számomra elégtelen. Óvjuk, védjük gyermekeinket, ez rendben van. De, hogy a testnevelési órától óvjuk, meg az otthoni tanulástól védjük, az már nem. Schirilla György mondta a minap, hogy 14-16 éves fiúk is futottak vele, akik aztán 1-2 km után lihegve kiálltak. Magam látom a srácokat focizni a szőlőhegyen, sokan egy fél óra után kidőlnek. Ez borzasztó!
Tanulás
A tanulásról meg csak annyit: gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás! Aki nem old meg az adott témakörben 30-50-100 feladatot, - de nem ám úgy, hogy megnézi hátul a megoldást, majd közli, hogy "nem jött ki...!"- az a diák miért hiszi, hogy a tanár a hibás, ha nem érti a matekot; aki nem tanulja meg a tárgyas és alanyi igeragozást, vagy a szófaji táblát, miért akar középiskolába menni; aki nem képes 5 új szót hetente megtanulni angolul, mit vár; szóval, mindent lehet: panaszkodni, követelni, kérni, de legeslegelőször tanulni kéne.
Én annak vagyok a híve, hogy a szülő, mint szülő, álljon helyt. Tanmenetet, órarendet, tananyagot pedig az iskola állítson össze. Ha a diák pihenten, reggeli után, rendes felszereléssel, kész házifeladattal jön az iskolába, akkor a szülő megtette, amit kell.
Az iskola nem hadszintér, és nem harcmező.-))) Itt nem kell bizonyítani semmit, itt egy dolog a fontos: a gyerekek előmentele, nevelése, oktatása.
Ha minden fél "hozza magát", akkor az iskola remekül működik. Azt hiszem, ez így lesz Szadán is, ha eddig nem így lett volna.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése